"За кожну краплю води доводиться платити кров'ю": "Dune: Awakening" уже доступна гравцям на ПК
- DeTalks

- 20 черв.
- Читати 4 хв
Авторка: Олександра Солдатова

Реліз Survival MMO "Dune: Awakening" для ПК відбувся 10 червня 2025 року.
Survival MMO у всесвіті Френка Герберта вийшла на ПК 10 червня 2025 року. Власники Deluxe та Ultimate версій же отримали доступ раніше — 5 червня.
Спочатку реліз гри був запланований на 25 травня, однак розробники з Funcom вирішили відкласти запуск майже на три тижні. Це сталося вже наприкінці підготовки до релізу — після попереднього бета-тестування для журналістів і контент-мейкерів.
Паралельно продовжувалося й закрите, за участю гравців. Розробники взаємодіяли з бета-тестерами через платформу "Discord" і регулярно випускали оновлення, отримуючи зворотний зв’язок.
У результаті команда дійшла висновку, що додаткові три тижні дозволять внести зміни, які суттєво покращать ігровий процес. Наприкінці тестувань розробники навіть провели масштабні “відкриті” вихідні з бета-доступом, щоб дати змогу ще більшій кількості гравців випробувати гру й остаточно перевірити її на наявність проблем.

Виживання на Арракісі: ключові механіки та особливості гри
Події гри відбуваються в альтернативному часоряді всесвіту Дюни, де головна подія франшизи ніколи не відбулася — Пол Атрід не народився, що кардинально змінило долю галактики. Без Муад'Діба, який мав стати месією пустелі, Фрімени зникли з Арракіса, залишивши планету ще більш спустошеною та небезпечною.
Гравець прокидається без спорядження, самотній і вразливий до викликів пустелі. Основне завдання — вижити у ворожому середовищі, збираючи ресурси, уникаючи сонця, і, найголовніше, добуваючи воду й остерігаючись піщаних хробаків.
Вода у грі — рідина життя: її можна видобути з рідкісної рослинності або переробивши кров ворогів у спеціальному стилс’юті. Прогулянка пустелею ж завжди несе за собою небезпеку: піщані хробаки реагують на ритмічні кроки, тому рухатися доводиться або повільно, або використовуючи спеціальний метод ходьби по піску (sandwalk). Якщо ж вас з’їсть хробак або наздожене піщана буря — усе спорядження буде втрачено.
Бої у "Dune: Awakening" побудовані навколо механіки, яка вимагає концентрації та адаптації до ворога. Наприклад, у ворожих НІПів є Гольцманівські щити, які блокують будь-які швидкі атаки та постріли. Так, щоб завдати шкоди, гравець має використовувати уповільнені, важкі удари в ближньому бою.
Ще одна складність — змішані групи ворогів: одні мають щити, а інші — ні. Це змушує постійно перемикатися між видами зброї — від меча до вогнепальної зброї.

Змінна мапа, небезпеки пустелі й боротьба за владу: як працює кооперативний режим у грі
Гра пропонує відкритий світ із відмінною деталізацією — гравці можуть лазити по скелях, будувати укриття, створювати власні бази та поступово перетворювати їх на цілі фортеці. Згодом з’являється можливість відкрити інший регіон мапи, який, як і весь ігровий світ, є величезним, але змінюється з певною періодичністю.
Раз на тиждень Арракіс охоплює буря Коріоліса, повністю знищуючи всі будівлі в пустелі й оновлюючи карту, ресурси та підземелля. Утім, на кожному сервері є стабільні зони, захищені від бурі, де гравці можуть будувати й утримувати свої бази, займатися торгівлею та запрошувати своїх друзів.
Як і будь-яка ММО, "Dune: Awakening" дає вибір — виживати наодинці, чи об’єднуватись в команди. На сервері також існують PvP-зони, найнебезпечніша з яких — Глибока пустеля, де можна позмагатися з іншими гравцями. Тут немає гарантій: кожен крок ризикований, кожна поразка — втрата всього здобутого.
Коли гравець створить для себе оптимальні умови для комфортного життя в пустелі, гра розкриє свій справжній потенціал через складну політичну систему, на формування якої можна впливати. Вона побудована навколо двох основних Великих Домів — Атрідів та Харконненів, які змагаються за вплив на Арракісі.
Гра дозволяє обрати служити одному з Домів, виконуючи для нього завдання, і брати участь у місіях. Хоча сюжет і відбувається в альтернативному часоряді, Доми все одно зберігають свій канонічний вплив.
Кожен гравець, який приєднується до Дому, має змогу виконувати завдання, що приносять бали впливу. Пункти враховуються у загальному рейтингу, і п’ять найкращих гільдій Дому, який є лідером на сервері, отримують право голосу. Ця можливість використовується для ухвалення так званих декретів (рішень, які змінюють умови гри для всього сервера). Наприклад, декрет може збільшити шкоду в ближньому бою, або додати нові небезпеки до Глибокої пустелі.
"Я провів 70 годин у пустелі, і мені все ще замало": що думають про "Dune: Awakening" гравці
Після відкриття раннього доступу 5 червня, гра зібрала суперечливі оцінки, зокрема через технічні проблеми. Гравцям не вдавалося під'єднатися до серверів, а деякі користувачі втрачали прогрес після раптових вильотів гри.
Іншими недоліками були недопрацьовані анімації та бойова система, яка здавалася надто повільною і "дерев’яною". Через наявність щитів сутички зводились до повільних, одноманітних ударів або незручного перемикання зброї.
Також гравці вказували на проблему затягнутого вступу. Перші кілька годин гри проходять у повільному темпі та не створюють очікуваного захоплення — а навпаки виснажують і знижують мотивацію грати далі.
З цього виплила ще одна проблема — гра займає багато часу. Гравці попереджали, що "Dune: Awakening" не для тих, хто хоче "пограти пару вечорів". Це гра, яка відкривається лише тим, хто готовий вкласти десятки годин у дослідження пустелі.
Серед плюсів поціновувачі "Dune: Awakening" виділили гнучку систему прогресу, можливість кооперації, цікаву та наближену до канонічної політичну систему та особливу атмосферу гри, що вдало передає дух всесвіту Дюни. Однією з переваг, яку відзначили українські гравці, стала й наявність офіційної української локалізації.
"Чудова гра з великою кількістю контенту. Трапляються незначні баги, але вони суттєво не впливають на геймплей... У грі багато додаткових завдань, активностей, крафту та чудова система будівництва. Велика подяка розробникам за офіційну Українську локалізацію!" — каже український користувач Steam.
Кому підійде "Dune: Awakening"
фанатам всесвіту "Дюни", які хочуть відчути атмосферу Арракісу;
прихильникам MMO з елементами виживання;
гравцям, яким подобаються повільні, продумані ігри з глибокими механіками;
тим, хто цінує свободу дій, крафт, будівництво та політичну складову.
Натомість гра не для користувачів, які
шукають динамічний ігровий процес або хочуть швидко увійти в геймплей;
мають обмежену кількість часу для ігор;
цінують чітку і різноманітну бойову систему без складного перемикання.
Що відомо про реліз "Dune: Awakening" на консолі
Попри те, що "Dune: Awakening" уже зібрала фанбазу з гравців на ПК, користувачі консолей поки залишаються осторонь. Однак Funcom на пресрелізі офіційно підтвердив: гра вийде на PlayStation 5 та Xbox Series X|S у 2026 році. Точна дата релізу наразі не оголошена.
Можливих причин для такої затримки кілька: оптимізація ігрового движка для консолей, бажання поступово залучати нових гравців або навіть рішення підв’язати реліз до прем’єри третьої частини фільму "Дюна" режисера Дені Вільнева.
На цей момент версія для ПК є єдиною доступною, і саме вона отримує всі оновлення та реакції гравців. Користувачам консолей залишається лише чекати — або ж заздалегідь ознайомитися з ігровими класами та механіками.





