Як "вижити" в сучасному українському медіапросторі: поради блогерам
- Андрій Нікітьонок

- 21 черв.
- Читати 4 хв

Огляд на лекцію українських блогерів під час фестивалю "Книжковий Арсенал".
Цьогорічний фестиваль "Книжковий Арсенал", що відбувся з 29 травня по 1 червня у Старому арсеналі у Києві, об'єднав понад 100 великих та 11 малих видань, шість тематичних стендів книжок, а також партнерські виставки військових та волонтерських ініціатив.
За 3,5 дні фестивалю його відвідали близько 30 тисяч людей, а програма заходу склала понад дві сотні подій — дискусій, читань, воркшопів, зустрічей з авторами, презентацій книжок, музичних та перформативних подій.
Одну з таких — дискусію "Трансляція актуального: як шукати якісний український контент для підлітків", відвідала і редакція DeTalks. Спікерами виступили блогери Макс Нагорняк (Bezodnya Music) та Віталій Гордієнко (Загін Кіноманів), а також письменниця Анастасія Нікуліна.
Про особливості сучасного українського медіапростору, роботу з контентом та поради блогерам — читайте далі у матеріалі.
Коментарі Макса Нагорняка, Віталія Гордієнка та інші ексклюзиви з фестивалю "Книжковий Арсенал" шукайте у телеграм-каналі DeTalks.

Контент для підлітків: яким він має бути
За словами спікерів, саме підлітки сьогодні є найбільш активною аудиторією в інтернеті. При цьому, як зазначив Максим Нагорняк, молоде покоління дедалі частіше обирає неякісний контент, про що свідчать українські музичні чарти з російськими виконавцями та рекомендації російських блогерів у соцмережах.
"Потрібно, щоб наші діти зростали в українському контексті, — вважає Нагорняк. — Зараз же в інформаційних «бульбашках» підлітків повно російського, а через такий контент росіяни імплементують свої культурні коди. Саме тому, — додає блогер, — в українському медіапросторі бракує навіть «дебільного» контенту, і потрібні українці, хто його б робив".
Йдеться не про зниження якості, а про близький молоді контент, який був би повністю українським за духом і формою. Цю думку підтримала й письменниця Анастасія Нікуліна.
"Гумор — це те, чого не вистачає в українських контент-мейкерів. Нам потрібно знайти шляхи до підлітків, говорити з ними тією мовою, яку вони сприймають і люблять. Це можуть бути й книжки — манга, манхва, графічні романи. Усе можливо, якщо дати вибір".
Такий досвід комунікації з молоддю підтвердив і Максим Нагорняк.
"Я пам’ятаю, як ми ходили до шкіл і спілкувалися з одинадцятикласниками. Щоб достукатися до них, нам довелося говорити їхньою мовою, робити видовищну презентацію, шоу. Тоді вони відкривалися: ділилися думками, усміхалися, цікавилися".

Про сучасний медіапростір та відповідальність творців
Що шкодить українському медіапростору? Російський медіапростір!" — лаконічно і чітко охарактеризував стан українського медіапростору Віталій Гордієнко.
Його підтримав Максим Нагорняк, який звернув увагу на ще одну проблему — перенасиченість одноманітного контенту, зокрема подкастів.
"Зараз розвелося дуже багато подкастів — у кожного проєкту є свій, конкуренція висока, а що послухати не знаєш. Це переповнена ніша", — зауважив він.
Окремий акцент спікери зробили на ролі медійних продюсерів — людей, які вже пройшли шлях на YouTube чи інших платформах, розуміються на алгоритмах і можуть стратегічно вести проєкт до успіху.
"Я, наприклад, займаюсь не лише своїм каналом, а й допомагаю друзям, — наголошує автор "Загону кіноманів". У майбутньому я хотів би працювати саме як продюсер, але на це потрібен час".
"Не кожному вистачає наполегливості, щоб досягти результату, але якщо вдасться — продюсери дуже швидко стають впізнаваними завдяки результатам своєї роботи".
Проблему браку підтримки молоді підкреслив і Нагорняк: "Є багато підлітків, які вже зараз готові створювати контент. Потрібні продюсери, які знаходитимуть молоді таланти й направлятимуть їх", — сказав він.

Поради блогерам-початківцям: шлях, помилки й розвиток
Під час зустрічі спікери також звернулися до тих, хто лише починає створювати контент та набирати аудиторію.
"Дуже довго буде все погано, — поділився Віталій Гордієнко. За його словами, на початку не вдається втілити задумане саме так, як це виглядає в голові. І нехай згодом з’являється досвід, процес потребує часу.
"Буде багато моментів, коли озираєшся назад і думаєш: «Боже, що я робив?», але не можна перескочити одразу на багато років вперед. Якщо ви вірите, що це ваше — у якийсь момент воно станеться".
Також Гордієнко порадив не тільки стежити за реакціями аудиторії, але й звертати увагу на власні відчуття.
"Аналізуйте, що заходить вашій аудиторії, і від чого ви кайфуєте. Ви маєте кайфувати від того, що робите. Найголовніше — продовжувати йти, а найцікавіше — не результат, а шлях".
"Проте також треба завжди шукати проблему в собі. Що у твоєму контенті не дотягує? Що можна зробити, аби розвинутись далі?".
Гості зійшлися на тому, що у роботі над контентом варто шукати не лише підтримку, а й неупереджену оцінку. Максим Нагорняк, приміром, запропонував наступний підхід.
"Давайте свій матеріал подивитися не тільки мамі чи друзям — спробуйте дати його просто знайомим, які не дуже зацікавлені".
Що формує творців: рекомендації спікерів
Аудиторія "Книжкового Арсеналу" запитала спікерів і щодо їхнього джерела натхнення. У відповідь на це Макс Нагорняк, Віталій Гордієнко та Анастасія Нікуліна "накидали" наступне.
Музика: альбом "Nova Era" The Maneken, українська електронна музика, Майкл Джексон, "Radiohead" (Макс Нагорняк); "Бумбокс", "Океан Ельзи" (Віталій Гордієнко); "Тартак", "Linkin Park" (Анастасія Нікуліна).
Кіно: "Фінчер кубриком", "Мої думки про кіно", усі фільми та серіали про Шерлока Холмса (Віталій Гордієнко);
Література: "Фантастичні talk(s)", Марія Мармуліс, Андрій Новік, книга "Хроніки Нарнії" (усі — Анастасія Нікуліна).
Коментарі Макса Нагорняка, Віталія Гордієнка та інші ексклюзиви з фестивалю "Книжковий Арсенал" шукайте у телеграм-каналі DeTalks.





