top of page

"Це про життя, а не на фон": Solodana — про український Twitch, Valorant-cпільноту й шлях у Maincast

  • Фото автора: DeTalks
    DeTalks
  • 23 лист.
  • Читати 4 хв

Авторка: Софія Дядечко


Solodana стрімерка Valorant і коментаторка Maincast, яка працює на перетині кіберспортивних ефірів та українського Twitch.


Анастасія з 2021 року розвиває свій канал на Twitch, на якому вже зібрала спільноту у понад 12 тисяч глядачів. Її шлях охоплює перехід від перших стрімів по Valorant до коментування професійних матчів на Maincast одному з головних українських трансляторів кіберспортивних турнірів.


Про взаємодію зі спільнотою, зміни в українському Twitch, розвиток Valorant-сцени та власний досвід у стрімінгу й коментуванні в інтерв’ю DeTalks.


Ви почали стрімити на Twitch у 2021 році, перейшовши з Dota 2 до Valorant. Що вас "зачепило" в цій грі?


"Перехід справді вийшов цікавим. Мене привабили можливості агентів і їхні навички. Valorant — дуже інтригуюча гра через те, що вона знаходиться фактично в 3D, а не як Dota, де ти можеш спостерігати ситуацію зверху і контролювати її без неочікуваних спецефектів.


У Valorant усе інакше: гра тримає в напрузі кожен раунд. Мало часу, потрібно швидко реагувати, збирати інформацію, а в будь-який момент може статись щось непередбачуване. І коли у цьому невеличкому стресі перемагаєш — отримуєш задоволення".


У Valorant за останній рік відбувся глобальний ребаланс агентів і зброї. Які зміни ви відчули найбільше і як вони вплинули на ваш стиль гри?


"Розробники рухаються в бік класичного шутера [FPS], де більшу роль відіграють дуелі. Особисто мені найважче було прийняти те, що ослабили Clove, одного з моїх улюблених персонажів.


Різниця справді вагома через відсутність другого смока [димової гранати] і зміну оверхілу [лікування]. На стиль гри це сильно не вплинуло, але тепер, коли отримую оверхіл, все одно виходжу на додаткові дуелі. А от через один смок доводиться грати обережніше: триматися ближче до команди, бо бажано померти там, де це буде корисніше".


Ви часто граєте на стражах. Зараз ця роль отримала суттєві ослаблення. Що, на вашу думку, вдалось урізати вдало, а що навпаки нашкодило?


"Так, я переважно грала на них. Найнеприємніше значне ослаблення [персонажа] Cypher. Коли агента знижують у силі, інтерес до нього сильно падає. Можливо, це роблять заради ребалансу.


Зате [персонажа] Harbor буквально «підняли з колін». У нього корисна стінка, яка довго тримається і перекриває багато простору перед опонентами, трохи сповільнює їх. Також є окрема здатність, яка дає тимчасове блокування дій противника, що для контролера його рівня дуже хороша здібність. Хотілося б подібного для [персонажки] Viper вона була дуже сильною рік тому. 


Через ослаблення стражів люди мусять грати активніше. Тепер не вийде сидіти обережно треба застосовувати здібності енергійніше. Динаміка гри може зрости, але це дуже сумно, бо ми вже звикли, відточили навички, а все змінюється".


Як змінився український Twitch від 2021 до 2025 року?


"Мені дуже приємно бачити, як регулярно з’являються нові обличчя. Я розумію, наскільки складно бути стабільним: зібрати аудиторію, знайти ресурс та час. У сучасних умовах це звершення. Ком’юніті настільки зросло, що я вже не можу назвати навіть 20 людей, які представляють український Twitch він значно більший".

"Стрімери спілкуються, кидають один одному рейди, і ти розумієш, що знаєш далеко не всіх. Людей стало більше, а мотивація глядачів зросла це дуже приємно".

Що, на вашу думку, найбільше впливає на розвиток української стримінг-спільноти?


"По-перше, люди почали переходити з YouTube на Twitch. Вони зрозуміли, що це місце, де можна відпочити, поспілкуватися й провести затишно час. YouTube ти просто ставиш на фон, а Twitch це про життя.


По-друге, прихід людей з інших творчих сфер: співаків, акторів, коміків. Вони приходять зі своєю аудиторією й роблять платформу цікавішою, залучаючи нових глядачів".


Чи доводилося вам стикатися з токсичністю у Valorant-ком’юніті саме через те, що ви стримерка?


"Так, токсичність присутня в моєму житті постійно і в Valorant теж. Мене завжди заспокоювала мама однією фразою, яка з’явилася відносно нещодавно: будь-яке ком’юніті складається з людей, а вони, своєю чергою, бувають різні".

"Якщо чую хейт краще одразу вимкнути звук. Хочеться розібратися, але нерви дорожчі".

"Зазвичай гравці дізнаються, що я стрімерка, лише наприкінці матчу, бо в мене прихований нікнейм. Іноді знаходять через вебсайт для перевірки статистики гравців, але це рідкість.


Часто реакція навіть більш позитивна. Людям цікаво дізнатися про мене інформацію, особливо коли бачать рідкісні предмети [Raid Loot]. У більшості випадків хейт через те, що не так зіграла, як їм хотілося, або не сподобався голос. Ну або класика: «ой, жінка», і цього достатньо для проблеми".


Ви часто проводите збори та підтримуєте волонтерські ініціативи. Як з’явився цей напрям у вашій діяльності?


"Із тиском реальності й розумінням, що зараз відбуваються страшні речі, ще більше цінуєш, що можеш створювати контент, і маєш для цього безпечний простір. Вдячність хочеться реалізувати через підтримку тих, хто будує цей бар'єр безпеки.


Можна допомогти грошима, продуктами, фізично долучитися наприклад, плести сітки. Малими кроками ми всі робимо спільний внесок".


Як ви потрапили в Maincast? Це була мрія чи випадковість?


"Швидше випадковість. Я слідкувала за кіберспортом, але переважно за фінальними частинами турнірів. Вболівала за NaVi ще з часів Dota, пізніше — у Counter-Strike, а потім з'явилися і Valorant.


Почала стрімити, познайомилася з людьми, з якими зараз працюю, зокрема з Yukio. Ми проводили кастомки [спеціально створені, користувацькі ігри], він долучався коментувати Valorant. Потім розширилася гілка турнірів, нам дали права на ретрансляцію Тір-2 турнірів, а коли Україна перейшла в підпорядкування центрального офісу в Польщі це був величезний стрибок".

"Я спробувала коментувати — виходило добре. Потім спробувала бути ведучою. І мені написали й запропонували можливість працювати в студії Maincast. Я подумала: «Вау, це абсолютно новий рівень», і спробувала".

Чи відчуваєте зараз підсилення української сцени? Є шанс вирости до рівня Європи?


"Складно сказати, бо є величезний тиск на гравців. Щоб вирватися на професійний рівень, потрібно пройти чимало етапів. Компанії «Riot» не вистачає правильного функціонування Тір-2 сцени, щоб розкрити більше можливостей для гравців.


Навіть якщо ти виходиш на непогані онлайн-турніри й себе показуєш, цього все одно недостатньо, щоб вийти на Тір-1. Плюс є проблеми з тим, щоб виїхати з України на турніри, які вимагають присутності офлайн. Тому Valorant важко ставити рекорди у такий час".


Яким ви бачите український Twitch через кілька років? І яку роль у цій екосистемі хотіли б відігравати особисто ви?


"Мені подобається динаміка розвитку. Хочеться, щоб більше людей приходило на Twitch: проводити час, отримувати задоволення, підтримувати військових і знайомитися з новими обличчями. У мене багато друзів з'явилося саме завдяки цій платформі.


20 листопада на Twitch з'явилася українська мова в форматі інтерфейсу це величезний прорив. Стрімери тепер зможуть потрапляти в рекомендації головної сторінки завдяки локалізації.


Мені ж хочеться допомагати Valorant, бо мало хто стрімить українською, а я все одно буду вірити в цю гру. Проте хочу розвивати й інші напрями. Останнім часом техніка підводила, тож я почала більше грати сюжетні ігри та стратегії, щоб поспілкуватися з чатом та «заземлитися», бо від конкурентних ігор часом дуже «палає»".

bottom of page