"Це про життя, а не на фон": Solodana — про український Twitch, Valorant-cпільноту й шлях у Maincast
- DeTalks

- 23 лист.
- Читати 4 хв
Авторка: Софія Дядечко

Solodana — стрімерка Valorant і коментаторка Maincast, яка працює на перетині кіберспортивних ефірів та українського Twitch.
Анастасія з 2021 року розвиває свій канал на Twitch, на якому вже зібрала спільноту у понад 12 тисяч глядачів. Її шлях охоплює перехід від перших стрімів по Valorant до коментування професійних матчів на Maincast — одному з головних українських трансляторів кіберспортивних турнірів.
Про взаємодію зі спільнотою, зміни в українському Twitch, розвиток Valorant-сцени та власний досвід у стрімінгу й коментуванні — в інтерв’ю DeTalks.
Ви почали стрімити на Twitch у 2021 році, перейшовши з Dota 2 до Valorant. Що вас "зачепило" в цій грі?
"Перехід справді вийшов цікавим. Мене привабили можливості агентів і їхні навички. Valorant — дуже інтригуюча гра через те, що вона знаходиться фактично в 3D, а не як Dota, де ти можеш спостерігати ситуацію зверху і контролювати її без неочікуваних спецефектів.
У Valorant усе інакше: гра тримає в напрузі кожен раунд. Мало часу, потрібно швидко реагувати, збирати інформацію, а в будь-який момент може статись щось непередбачуване. І коли у цьому невеличкому стресі перемагаєш — отримуєш задоволення".
У Valorant за останній рік відбувся глобальний ребаланс агентів і зброї. Які зміни ви відчули найбільше і як вони вплинули на ваш стиль гри?
"Розробники рухаються в бік класичного шутера [FPS], де більшу роль відіграють дуелі. Особисто мені найважче було прийняти те, що ослабили Clove, одного з моїх улюблених персонажів.
Різниця справді вагома через відсутність другого смока [димової гранати] і зміну оверхілу [лікування]. На стиль гри це сильно не вплинуло, але тепер, коли отримую оверхіл, все одно виходжу на додаткові дуелі. А от через один смок доводиться грати обережніше: триматися ближче до команди, бо бажано померти там, де це буде корисніше".

Ви часто граєте на стражах. Зараз ця роль отримала суттєві ослаблення. Що, на вашу думку, вдалось урізати вдало, а що навпаки нашкодило?
"Так, я переважно грала на них. Найнеприємніше — значне ослаблення [персонажа] Cypher. Коли агента знижують у силі, інтерес до нього сильно падає. Можливо, це роблять заради ребалансу.
Зате [персонажа] Harbor буквально «підняли з колін». У нього корисна стінка, яка довго тримається і перекриває багато простору перед опонентами, трохи сповільнює їх. Також є окрема здатність, яка дає тимчасове блокування дій противника, що для контролера його рівня дуже хороша здібність. Хотілося б подібного для [персонажки] Viper — вона була дуже сильною рік тому.
Через ослаблення стражів люди мусять грати активніше. Тепер не вийде сидіти обережно — треба застосовувати здібності енергійніше. Динаміка гри може зрости, але це дуже сумно, бо ми вже звикли, відточили навички, а все змінюється".
Як змінився український Twitch від 2021 до 2025 року?
"Мені дуже приємно бачити, як регулярно з’являються нові обличчя. Я розумію, наскільки складно бути стабільним: зібрати аудиторію, знайти ресурс та час. У сучасних умовах це звершення. Ком’юніті настільки зросло, що я вже не можу назвати навіть 20 людей, які представляють український Twitch — він значно більший".
"Стрімери спілкуються, кидають один одному рейди, і ти розумієш, що знаєш далеко не всіх. Людей стало більше, а мотивація глядачів зросла — це дуже приємно".

Що, на вашу думку, найбільше впливає на розвиток української стримінг-спільноти?
"По-перше, люди почали переходити з YouTube на Twitch. Вони зрозуміли, що це місце, де можна відпочити, поспілкуватися й провести затишно час. YouTube ти просто ставиш на фон, а Twitch — це про життя.
По-друге, прихід людей з інших творчих сфер: співаків, акторів, коміків. Вони приходять зі своєю аудиторією й роблять платформу цікавішою, залучаючи нових глядачів".
Чи доводилося вам стикатися з токсичністю у Valorant-ком’юніті саме через те, що ви стримерка?
"Так, токсичність присутня в моєму житті постійно — і в Valorant теж. Мене завжди заспокоювала мама однією фразою, яка з’явилася відносно нещодавно: будь-яке ком’юніті складається з людей, а вони, своєю чергою, бувають різні".
"Якщо чую хейт — краще одразу вимкнути звук. Хочеться розібратися, але нерви дорожчі".
"Зазвичай гравці дізнаються, що я стрімерка, лише наприкінці матчу, бо в мене прихований нікнейм. Іноді знаходять через вебсайт для перевірки статистики гравців, але це рідкість.
Часто реакція навіть більш позитивна. Людям цікаво дізнатися про мене інформацію, особливо коли бачать рідкісні предмети [Raid Loot]. У більшості випадків хейт через те, що не так зіграла, як їм хотілося, або не сподобався голос. Ну або класика: «ой, жінка», і цього достатньо для проблеми".
Ви часто проводите збори та підтримуєте волонтерські ініціативи. Як з’явився цей напрям у вашій діяльності?
"Із тиском реальності й розумінням, що зараз відбуваються страшні речі, ще більше цінуєш, що можеш створювати контент, і маєш для цього безпечний простір. Вдячність хочеться реалізувати через підтримку тих, хто будує цей бар'єр безпеки.
Можна допомогти грошима, продуктами, фізично долучитися — наприклад, плести сітки. Малими кроками ми всі робимо спільний внесок".

Як ви потрапили в Maincast? Це була мрія чи випадковість?
"Швидше випадковість. Я слідкувала за кіберспортом, але переважно за фінальними частинами турнірів. Вболівала за NaVi ще з часів Dota, пізніше — у Counter-Strike, а потім з'явилися і Valorant.
Почала стрімити, познайомилася з людьми, з якими зараз працюю, зокрема з Yukio. Ми проводили кастомки [спеціально створені, користувацькі ігри], він долучався коментувати Valorant. Потім розширилася гілка турнірів, нам дали права на ретрансляцію Тір-2 турнірів, а коли Україна перейшла в підпорядкування центрального офісу в Польщі — це був величезний стрибок".
"Я спробувала коментувати — виходило добре. Потім спробувала бути ведучою. І мені написали й запропонували можливість працювати в студії Maincast. Я подумала: «Вау, це абсолютно новий рівень», і спробувала".

Чи відчуваєте зараз підсилення української сцени? Є шанс вирости до рівня Європи?
"Складно сказати, бо є величезний тиск на гравців. Щоб вирватися на професійний рівень, потрібно пройти чимало етапів. Компанії «Riot» не вистачає правильного функціонування Тір-2 сцени, щоб розкрити більше можливостей для гравців.
Навіть якщо ти виходиш на непогані онлайн-турніри й себе показуєш, цього все одно недостатньо, щоб вийти на Тір-1. Плюс є проблеми з тим, щоб виїхати з України на турніри, які вимагають присутності офлайн. Тому Valorant важко ставити рекорди у такий час".
Яким ви бачите український Twitch через кілька років? І яку роль у цій екосистемі хотіли б відігравати особисто ви?
"Мені подобається динаміка розвитку. Хочеться, щоб більше людей приходило на Twitch: проводити час, отримувати задоволення, підтримувати військових і знайомитися з новими обличчями. У мене багато друзів з'явилося саме завдяки цій платформі.
20 листопада на Twitch з'явилася українська мова в форматі інтерфейсу — це величезний прорив. Стрімери тепер зможуть потрапляти в рекомендації головної сторінки завдяки локалізації.
Мені ж хочеться допомагати Valorant, бо мало хто стрімить українською, а я все одно буду вірити в цю гру. Проте хочу розвивати й інші напрями. Останнім часом техніка підводила, тож я почала більше грати сюжетні ігри та стратегії, щоб поспілкуватися з чатом та «заземлитися», бо від конкурентних ігор часом дуже «палає»".





